۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۳۷۸
آیت الله طبسی مطرح کرد؛

مشکلات امروز؛ نتیجه فراموشی امر به معروف | تمام فکر برخی راضی کردن دشمن است

مشکلات امروز؛ نتیجه فراموشی امر به معروف | تمام فکر برخی راضی کردن دشمن است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مشکلات امروز کشور نتیجه فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در چهارمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصرها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود، با اشاره به این سخن از رسول اکرم(ص) که فرمودند حتما امر به معروف کنید و حتما در برابر منکر موضع داشته باشید، گفت: هر کس این دو فریضه دینی را انجام ندهد، باید منتظر تسلط اشرار باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور نتیجه فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، افزود: باید قبول کنیم یک کودتای خزنده در حال نابودی نظام اسلامی است و متأسفانه ما ساکت نشسته ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا حادثه اندلس را در کشور ایجاد کند، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با گسترش فحشا در جامعه، ایران را به ورطه نابودی برساند و اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، این خواسته دشمن به یقین محقق خواهد شد.

آیت الله طبسی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا ما از مسلمانی خود دست بکشیم، اظهار کرد: اگر در مسیر هواهای نفسانی دشمن قرار گیریم، دیگر مورد حمایت حق تعالی نخواهیم بود و سرانجام نابود خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برای برخی از مسؤولان کشور آنقدر که سند 2030 دارای ارزش است، قرآن و دستورات قرآن در مدیریت آن ها جایگاهی ندارد، افزود: اجرای همه این منکرات برای آن است که لبخند بر لبان دشمن بنشیند و این مایه تأسف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور همه جانبه مردم در برابر سختی ها و کمبودها گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان این رشادت ها را نمی بینند و تنها به فکر راضی نگه داشتن دشمن و در رأس آن رییس جمهور نادان آمریکا هستند.

آیت الله طبسی با تأکید بر اینکه برخی از مسؤولان کشور عوامل نفوذی دشمن هستند، خاطرنشان کرد: باید با امر به معروف و نهی از منکر فضا را برای هنجارشکنان ناامن کنیم و و نگذاریم هر چه خواستند، انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هر چه ما عقب تر بنشینیم، هنجارشکنان جری تر می شوند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم برخی ها از سعه صدر نظام و سکوت مردم سوء استفاده کنند؛ باید مشکلات قانونی در امر به معروف و نهی از منکر هر چه زودتر برطرف شود.

آیت الله طبسی با بیان اینکه اگر کشور را آب ببرد، صدای مسؤولی بلند نمی شود اما اگر کنسرتی لغو شود و یا برگزار نشود، همه عزادار می شوند، افزود: اگر مردم به رسالت خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل می کردند، کسی جرأت نمی کرد چنین اظهار نظرهایی در کشور کند.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با منکرات نیازمند یک اراده ملی در کشور هستیم که متأسفانه هنوز شکل نگرفته است، اظهار کرد: متأسفانه گذر از حدود الهی در کشور به راحتی صورت می گیرد و کسی در مقابل این بی حرمتی ها نمی ایستد و دم نمی زند.

آیت الله طبسی با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر باید در مرحله نخست از خودمان شروع کنیم، گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر نباید با هیچ کسی تعارف داشته باشیم چراکه واجب الهی است./9457/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات